Guilan Pain Clinic

Guilan Pain Clinic

Massage therapy

ماساژ از کهن ترین طرق درمان های جسمی است که توان شفابخشی آن در مورد مشکلات روحی نیز مشهود است جسم و روان ما را نباید دو کیفیت جدا از هم بپنداریم همانا که انقباض عضلات واکنشی در برابر تحریکات عصبی درون ماست .

ماساژ رهایی بخش
چقدر لذت بخش و رخوت انگیز است وقتی که خود را زیر دستان هنرمند یک ماساژور رها می کنید و از همه درد ها یتان خلاص می شوید در دنیای پر از کاروفشارهای روحی و روانی و فیزیکی امروز- ماساژ می تواند یک متد عالی برای کاسته شدن از فشارها باشد ماساژ می تواند خیلی از نیازهای بشری را جوابگو باشد.

شما درباره ماساژ چه می دانید؟
ماساژ به گروهی تکنیک و تمرین اطلاق می شود که در تمامی آنها ماساژور ماهیچه و بافت های نرم بدن را فشار و مالش می دهد و تفاوت آنها در میزان فشار و حرکات دست و انگشتان یک ماساژور مجرب و حرفه ای است....

هدف از ماساژ چیست؟
معمولاً هدف از ماساژ آرام شدن بافت های نرم افزایش انتقال خون و اکسیژن به مناطق مورد ماساژ – گرم کردن آنها و کاهش درد است و همچنین ایجاد تعادل در جسم و روح می باشد.

انواع ماساژ

1- ماساژ لاغری و موضعی بدن

2 - ماساژ درمانی

3- ماساژ صورت و دکلته

4- ماساژ چینی (رفلکسلوژی ) یا بازتاب درمانی دست و پا

5- ماساژ سوئدی (ریلکسیشن ) و آروما تراپی از طریق ریکی

فواید ماساژ

- شل شدن ماهیچه های اسپاسم شده از طریق ریکی

- رفع خستگی و کوفتگی عضلات و کاهش دردهای اسکلتی و عضلانی

- کمک به لاغری موضعی و خرد کردن چربی ها و سلولیت های انباشته شده و تناسب اندام

- برطرف کردن سردردهای میگرنی و سردردهای ناشی از فشار خون

- ماساژ درمانی از طریق (ریکی ) و چاکرا درمانی

- سفت کردن پوست و جلو گیری از شل شدن و افتادگی پوست در دوران لاغری

-  کاهش استرس

- تنظیم جریان خون

- درمان استرس و بی خوابی

- تسکین دردهای بدن

- افزایش نرمی پوست و بهبود حالت الاستیکی

- بهبود حالت عضلانی و فرم دهی بدن

- آرامش بخشی و ریلکسیشن تمام بدن

- رفع دردهای عصبی

- جوان سازی و از بین بردن چین و چروک صورت

- شل شدن ماهیچه های اسپاسم شده از طریق ریکی

1- ماساژ صورت:
روش زندگی و تجربیات شما خوب یا بد با گذشت زمان بر چهره تان اثر می گذارد بعد از بیست سالگی خنده و اخم به شکل خطوط کوچک در اطراف چشمان و دهان و همچنین آلودگی های زیادمانند اشعه آفتاب فشار و تنش های زندگی مدرن دیر خوابیدن و عادت های بد دیگر قبل از اینکه متوجه شوید چهره شما را پیرتر از آنچه هستید نشان میدهند ما راه دوباره جوان کردن صورت را که می تواند باعث کشش طبیعی پوست شود را پیدا کردیم شما می توانید با ماساژ صورت و تحریک نقاط قابل فشاردرمان طبیعی زیبایی و تکنیک های ثابت شده ی دیگر را که ریشه در هند باستان دارند فرایند پیری را به تعویق بیندازید .
روش دوباره جوان کردن صورت می تواند احساس راحتی و از بین رفتن تنش ها و تشویش ها و احساس آرامش و صلح را با دنیای اطرافتان در شما به وجود بیاورد


2-ریلکسیشن:
این نوع ماساژ باعث آرامش عمیق می شود فشار روحی و تنش را کاهش می دهد شرایط بدن را برای رسیدن به بهبودی مساعد می سازد و موجب تنظیم سیستم گردش خون می شود فشارخون را متعادل می سازد و ایجاد حس سلامتی برای فرد می کند اعتماد به نفس را افزایش می دهد و خواب را عمیق می کند و موجب کاهش بی خوابی می گردد.

3-بازتاب شناسی:
در این نوع ماساژ درمان با فشار ملایم بر روی نقاط غیر ارادی در تمام سطوح کف پا انجام می شود که این فشار بر روی نقاط مربوطه می تواند کارکرد بدن را متعادل سازد – در این روش ماساژ باعث می شود :

  1. سموم بدن را دفع کند
  2. کارکرد هورمون های بدن را تنظیم می کند
  3. باعث تنظیم دستگاه بدن و پرده پوست می شود
  4. برطرف کننده سوء هاضمه ،یبوست ، اسهال و دیگر اختلالات گوارشی است
  5. تنفس را عمیق و آهسته می کند6- به تخلیه مخاط و بلغم کمک میکند و جریان لنف را در بدن افزایش می دهد.

4- رفع خستگی و کوفتگی :
ماساز با حرکاتی آرام بخش و موزون درد را از طریق آرامش عضلانی تسکین می دهد و باعث بهبودی در تحریکات مفاصل می گردد به تمرکز حواس کمک می کند و موجب تحریک کارکرد ذهن می گردد- هیجان های جسمی و روحی را متعادل می سازد.

5-کمک به لاغری موضعی:
با سایش و ورزیدن باعث کاهش بافت و حجم چربی در بدن می شویم چربی به صورت تری گلیسرید و به شکل مایع ذخیره می شود و به صورت گلبول هایی در سلولهای خود در می آید و از طریق فعالیت آنزیم ها به جریان خون وارد می شود تا به نیازهای انرژی پاسخ دهد . این فن مشتمل به مجموعه ای از حرکات ضربه ای تند و سبک و همچنین حرکتهای کوبشی منظم و متناوب و ویبریشن می باشد و نیز ضربه های ساطوری که یک حرکت ارتعاشی ملایم و عالی برای بافتها می باشد توسط دستها اعمال می شود.

6- برطرف کردن سردرد میگرنی:
دستگاه اعصاب بدن پس از ماساژ دادن به طور عمیق تحت تاثیر قرار می گیرد تاثیرات ناشی از ماساژ درمانی در ناحیه سر و گردن برای این دستگاه آرام بخش و تسکین دهنده می باشد و اختلالاتی نظیر بی خوابی – وانواع سر درد های ناشی از استرس و فشار عصبی در مقابل نیروی درمانی تماس دست واکنش نشان می دهند بدان معنا که با لمس ملایم و موزون دستها در نقاط فشاری خاص ذهن آشفته آرامش می یابد و فعالیت غدد مربوط به سیستم اعصاب را افزایش داده و اعصاب به آرامش می رسدو با ترشح هورمون اندروفین اثرات آرامش بخش و تسکین دهنده روی مغز و سیستم عصبی ، میباشد و سبب احساس شادی در فرد می شود.

7- ماساژ درمانی:
ماساژ درمانی استرس را کاهش می دهد و باعث ایجاد تحریکاتی در بدن می گردد که جلوی پیام درد ارسالی به مغز را می گیرد ماساژ سیستم عصبی بیمار را از سمپاتیک به پار ا سمپاتیک تردیک میکندماساژعلاوه بر جنبه درمانی جنبه پیشگیری از بیماری ها را هم دارد این عمل هر دو جنبه فیزیکی و روانی را همزمان تحت تاثیر قرار می دهد ماساژ درمانی انواع مختلفی دارد که وجه مشترک همه آنها فشردن ماهیچه ها و دیگر بافت های نرم بدن است.
وقتی شخصی تحت تاثیر شرایط استرس زا قرا ر می گیرد این اعصاب باعث افزایش ضربان قلب و تنفس کوتاه و سریع می شود رگ ها تنگ می شود و ماهیچه ها می گیرند در حالی که اعصاب پاراسمپاتیک کاملاً بر عکس عمل می کند اعصاب را آرام کرده ضربان قب و تنفس را آرام کرده و رگ های خونی را باز می کند و فعالیت های قسمت های مختلف از جمله سیستم گوارش افزایش پیدا می کند در اینجا ما با باز کردن کانال ها ی انرژی (ریکی) حیاتی جهانی و متعادل ساختن عبور انرژی در سراسر بدن باعث بهبود و درمان شخص ماساژ گیرنده می شویم.