Guilan Pain Clinic

Guilan Pain Clinic

PRP

برای انجام پی آر پی چه مقدار خون از بیمار گرفته میشود و نهایتا چه حجمی از پی آ پی به دست می آید .؟

طبق استانداردهای جهانی و قابل قبول مقدار خون اخذ شده از بیمار بین 40 تا 60 سی سی است .سپس  طی  فرایند علمی آماده سازی بین 4 تا 6 برابر ،پلاکت خون فرد تغلیظ و آماده  مصرف می گردد .

 آیا مقدار خون گرفته شده در تهیه پی آرپی موجب کم خونی می گردد ؟

خیر تنها حدود  40 تا 60 سی سی برای تهیه  پی آر پی مورد نیاز است که این مقدار  سبب بروز کم خونی نمی گردد .

 



از چه کیت بخصوصی باید استفاده کرد ؟

دو عامل اساسی در خصوص تزریق پی آر پی باعث می شود که نتیجه مطلوب بدست آید :

1- کیت مناسب 2-دانش صحیح تهیه و تزریق پلاکت

 باید توجه داشت روشی  جهت  تهیه فرآورده های خونی ، مناسب است که از استانداردهای جهانی انتقال خون پیروی نماید . پلاکت ها در حین تهیه از بین نروند و فاکتور های رشد خود را حفظ نموده ،که این مورد نتیجه گیری از پی آر پی  درمانی موفق بسیار حائز اهمیت است . کیت تهیه  پی آرپی ((استاندارد کیت )) که اختراع ایرانی و محصول منحصر  به فرد در سطح جهانی  است که کلیه آزمایشات کنترل کیفی و بالینی آن توسط وزارت بهداشت  مورد تایید قرار گرفته و واجد شرایط لازم برای تهیه پلاکت های فعال است . هم اکنون این محصول انحصاری در حال صدور به کشورهای مختلف به ویژه کشورهای اروپایی است .

پلاکتها  سلول هایی هستند که خداوند ماموریتی برعهده آن ها قرار داده است . همه ما در طول زندگی با بریدگی قسمت های مختلف بدنمان برخورد داشته ایم و دیده ایم که بعد مدت کوتاهی خونریزی بند آمده و به تدریج ناحیه بریده شده التیام می یابد و حتی رنگ ناحیه آسیب دیده به رنگ طبیعی خود بر میگردد . همگی این ها ناشی از کارکرد پلاکت ها  و فاکتور های رشد پلاکتی  و قدرت ترمیم خدادادی آن ها است .

تاریخچه پی آر پی

کاربرد استفاده از پی آر پی به 30-40 سال پیش بر می گردد . در آن زمان به صورت ابتدایی از پی آرپی در برخی از جراحی های قلب باز و قفسه سینه و هم چنین فک و صورت استفاده می شود . به تدریج کاربرد آن در سایر درمان ها نیز رواج پیدا کرد به طوری که در حال حاضر پی آر پی در درمان بیماران اسکلتی عضلانی ،دندانپزشکی ،گوش و حلق و بینی ، جراحی اعصاب ، چشم پزشکی ، ارولوژی ، اتیام زخم و زیبایی به کار گرفته  می شود .

 آبا پی آر پی همان روش درمان با سلول های بنیادی است ؟

در برخی از تبلیغات اثرات پی آر پی را به سلول های بنیادی نسبت می دهند . نکته مهم این است که این روش با اینکه جزو  درمان های سلول های بنیادی نیست ، اما ترشح فاکتورهای رشد توسط پلاکت ها سبب می شود که سلول های بنیادی موجود در ناحیه آسیب دیده با تزریق پی آر پی از حالت غیر فعال به حالت فعال در آیند .

کاربردهای درمانی پی آر پی کدام ها هستند ؟

پی آر پی جزو درمان های نوین می باشد که در رشته های مختلف پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد . چون این روش 100% طبیعی بوده و بدون عارضه می باشد در سایر رشته های پزشکی قابل  تحقیق می باشد . لازم به ذکر است در استفاده از پی آرپی ،هیچ محدودیت سنی وجود ندارد

آیا پی آرپی  در درمان  زخم کاربرد دارد ؟

بله . پی آر پی جهت درمان زخم بستر ،زخم پای دیابتی ،موارد سوختگی و ترمیم  اسکار های قدیمی کاربرد دارد .

آیا پی آرپی در طب زیبایی کاربرد دارد ؟

بله . از بین بردن چین و چروک صورت ، کمک در درمان آکنه و جوش ، تقویت و رویاندن مو ، رفع چین و چروک های پوستی در ناحیه صورت ، گردن و پشت دست ،پر کردن خط اخم و خنده ، برطرف کردن گودی  وکبودی و چین و چروک زیر چشم ، هم چنین در بهبود اسکار های ناشی سالک از موارد استفاده از پی آر پی در طب زیبایی است .

آیا احتمال ابتلا به سرطان با تزریق پی آر پی وجود دارد ؟

خیر ، پی آپی سرطان زا نیست . تا کنون در دنیا مورد ناشی از  تزریق پی آر پی گزارش نشده است .

چه بیماری های اسکلتی و عضلانی ممکن است با  درمان از پی آر پی سود ببرند ؟

در ابتدا جهت درمان آسیبی زانو از کورتون استفاده می شد و با توجه به مثبت بودن استفاده از پی آرپی و بدون عارضه بودن تزریق آن نسبت به کورتون ، بر دامنه  استفاده از آن افزوده گردید . در حال حاضر استفاده از پی آر پی بیشتر در مورد دردهای مزمن مربوط به آسیب رباط های شانه و زانو ،التهاب خار پاشنه ،آرتروز های مچ پا و زانو و نیز برخی درد های آرنج (از جمله آرنج  تنیس بازان )و نیز طب ورزشی و فیزیکی به کار می رود .

Posted On: Writer:
روابط عمومی